18 بهمن

خرید بک لینک
 با توجه به راهپيمايي سرنوشتساز نوزدهم بهمن، حجم عظيمي از مردم شهرها به سوي تهران سرازير شدهاند و اين در حالي است که در تمام نقاط ايران قرار است اين راهپيمايي انجام گردد. خيابانهاي تهران نيز امروز (18 بهمن) شاهد راهپيماييهاي خودجوش بود. در اين روزهاي حساس و با توجه به دستور امام، همه سعي ميکردند با شرکت در راهپيمايي حضور خود را به معرض نمايش بگذارند. در اين روز نيز راهپيمايان مثل هر روز به سوي مقر امام و يا دانشگاه تهران حرکت مينمايند. (اطلاعات، 18 بهمن 1357، ص 7)

 آيتالله خادمي در اصفهان دستور دادند، خارجيها نبايد مورد تهاجم قرار گيرند. بسياري از مردم اصفهان کمکهاي نقدي و حتي جواهرات خود را در اختيار ايشان قرار داده بودند تا جهت کمک به اعتصابيون، استفاده شود(کيهان، 18 بهمن 1357، ص 8) همين جريان در شهر شيراز نيز وجود داشت و آيتالله بهاءالدين محلاتي و آيتالله سيدعبدالحسين دستغيب کمکهاي مردم خيّر را در اختيار مستمندان و کسبهي اعتصابي قرار ميدادند. (اطلاعات، 18 بهمن 1357، ص 2)

آيتالله طالقاني با صدور اطلاعيهاي اعلام نمودند که بعضي نامههاي جعلي تهديدآميز، تحريکات عوامل رژيم سابق است. بهطور مثال در مورد نامهي تهديدآميزي که براي يک استوار بازنشسته ارتش ارسال شده بود، ايشان فرمودند: «اگر قرار است مردم انتقام بگيرند، اول بايستي تکليف يکي دو هزار جنايتکار که آمر و عامل اصلي جنايات وحشتناک اين سالها بودهاند را معلوم کنند.» (همان)

عصر امروز، امام ضمن يک سخنراني کوتاه، نقش رسانههاي همگاني را در گسترش فرهنگ و پيشبرد يک اجتماع سالم، ستودند. اين سخنراني بهطور مستقيم از شبکهي تلويزيوني کارکنان اعتصابي راديو ـ تلويزيون پخش شد. امام ضمن اين سخنراني فرمودند: «دستگاههايي در اين مملکت بوده و هست که بايستي در خدمت مردم ميبودند، ولي رژيم غاصب و فاسد درگذشته از آنها در راه هدفهاي نامشروع خود و گسترش فساد استفاده کرده است.» (کيهان، 19 بهمن 1357، ص 2)

جامعهي مدرسين حوزهي علميهي قم نيز با ارسال تلگرام به دفتر مهندس بازرگان پشتيباني خود را از نخستوزيري ايشان اعلام داشتند. (همان)

کارکنان راديو تهران که از روز 12 بهمن مجدداً شروع به کار کرده بودند به ساير کارکنان اعتصابي راديو تلويزيون پيوستند. (کيهان، 18/11/57، ص 8)

 پس از سه ماه بستهبودن سينماها اولين سينماي تهران گشايش يافت. بر سر درِ اين سينما، اين کلام امام که «ما با سينما مخالف نيستيم، ما با فساد مخالفيم» نوشته شده بود. (کيهان، 18/11/57، ص 3)

+ نوشته شده در  چهارشنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۶ساعت 20:3&nbsp توسط صابری -مجیدیزاد-دهقان -حسن آبادی  | 

حسن آباد مشیر...

ما را در سایت حسن آباد مشیر دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 139 تاريخ: سه شنبه 7 فروردين 1397 ساعت: 18:50

صفحه بندی